Marketline

bono-logo-black

Case Study

Bono’s webshops ervaren een gemiddelde omzetstijging van 40% dankzij e-mailmarketing & CRO in slechts 2 maanden van de samenwerking

Klant

Bono

Industrie

Health & Beauty

Tool

Klaviyo

Dienst

E-mailmarketing & CRO

Over de klant

Bono, opgericht door Justin Regterschot, is een snelgroeiende webshop in de health & beauty sector. Met een uitgebreid assortiment aan voedingssupplementen ter bevordering van gezondheid en haarverzorgingsproducten die het beste uit je haar halen, biedt Bono alles wat je nodig hebt.

Bono streeft ernaar om dé favoriete online bestemming te zijn voor hoogwaardige health & beauty producten. Hiermee verbeteren ze de levenskwaliteit van hun klanten door hen te helpen zich gezonder, mooier en zelfverzekerder te voelen.

Naast de eigen retailkanalen, zijn de producten van Bono ook verkrijgbaar bij belangrijke retailers, zelfstandigen en consumentenmarktplaatsen zoals Amazon en Bol.com

Bono.nl bedient de Benelux, terwijl Bono.de zich richt op consumenten in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Daarnaast bedient Bono.dk de Deense markt en is Bono.shop actief op de gehele Europese markt.

Resultaten

Dankzij onze strategische aanpak en uitgevoerde initiatieven hebben we al significante resultaten behaald in slechts 2 maanden:

40%

Stijging van de totale webshopomzet
*gemiddelde van alle webshops

82%

Meer omzet uit het e-mailkanaal
*gemiddelde van alle webshops

73%

Meer nieuwsbrief aanmeldingen
*gemiddelde van alle webshops

  • Bono.nl
  • Bono.de
  • Bono.dk

Vóór onze samenwerking

  • Omzet uit het e-mailkanaal is 16,4% van de totale webshopomzet 
  • Pop-up conversie is 3,33%
  • Er komt geen omzet uit de pop-up (kortingscode)

Binnen 2 maanden na onze samenwerking

  • Totale webshopomzet is met 41,05% gestegen
  • Omzet uit het e-mailkanaal is gestegen van 16,4% naar 27,6%
  • Pop-up conversie is gestegen naar 5,97%, een verhoging van 79,28%
  • De e-maillijst is gegroeid met 20,03%
  • De omzet uit de pop-up (inclusief de gekoppelde nieuwe welkomstflow) genereert 30,58% van de totale omzet van bono.nl
  • Nieuwe abandoned cart flow genereert 17,50% van alle omzet uit de e-mailflows

Vóór onze samenwerking

  • Omzet uit het e-mailkanaal is 12,91% van de totale webshopomzet
  • Pop-up conversie is 3,07%
  • Er komt geen omzet uit de pop-up (kortingscode)

Binnen 2 maanden na onze samenwerking

  • Totale webshopomzet is met 44,54% gestegen
  • Omzet uit het e-mailkanaal is gestegen van 12,91% naar 26,47%
  • Pop-up conversie is gestegen naar 5,06%, een verhoging van 64,82%
  • De e-maillijst is gegroeid met 18,80%
  • De omzet uit de pop-up (inclusief de gekoppelde nieuwe welkomstflow) genereert 42,34% van de totale omzet van bono.de

Vóór onze samenwerking

  • Omzet uit het e-mailkanaal is 14,56% van de totale webshopomzet
  • Pop-up conversie is 3,66%
  • Er komt geen omzet uit de pop-up (kortingscode)

Binnen 2 maanden na onze samenwerking

  • Totale webshopomzet is met 33,87% gestegen
  • Omzet uit het e-mailkanaal is gestegen van 14,56% naar 25,29%
  • Pop-up conversie is gestegen van 3,66% naar 6,46%, een verhoging van 75,50%
  • De e-maillijst is gegroeid met 73,22%
  • De omzet uit de pop-up (inclusief de gekoppelde nieuwe welkomstflow) genereert 22,94% van de totale omzet van bono.dk
  • Nieuwe abandoned cart flow genereert 9,78% van alle omzet uit de e-mailflows

Uitdagingen

Afhankelijkheid van andere marktplaatsen

Naast het aanbieden van producten via eigen retailkanalen, biedt Bono ook producten aan op andere marktplaatsen waaronder Amazon en Bol.com.

“Via marktplaatsen halen we de helft van onze omzet binnen, wat veel te hoog is. We kunnen nu wel heel goed scoren op de marktplaatsen, als zij hun voorwaarden veranderen waardoor onze producten in een grijs gebied vallen, kan dit opeens heel anders uitpakken,” vertelde Justin.

Hoge advertentiekosten

Daarnaast wordt Bono, net als vele andere webshop, geconfronteerd met de uitdaging van hoge advertentiekosten, wat resulteert in verminderde winstmarges. Het was daarom van groot belang om te focussen op het vinden van effectieve strategieën om klanten aan te trekken, te behouden en ervoor te zorgen dat ze terugkomen.

Met deze uitdagingen in gedachten zag Justin Regterschot, eigenaar van Bono, de potentie van e-mailmarketing. Met die insteek is het team van Bono enige tijd geleden begonnen met e-mailmarketing, waaronder het opzetten van verschillende e-mailflows en het af en toe verzenden van campagnes. Echter, beperkte tijd en expertise leidden tot suboptimale resultaten uit het e-mailkanaal, en daardoor werden de mogelijkheden om meer te bereiken niet volledig benut. 

“Net zoals een bedrijf financieel beter beheerd kan worden door een specialist, zoals een accountant, ben ik ervan overtuigd dat dit ook geldt voor e-mailmarketing. Met een e-mailmarketing specialist, iemand die zich gespecialiseerd heeft in dit vakgebied, geloof ik dat we grotere stappen kunnen maken,” deelde Justin.

De taak was duidelijk: voer een uitgebreide audit uit van het e-mailkanaal bij Bono, ontwikkel een strategie met concrete stappen en werk deze stappen uit met het Bono-team voor de webshops: Bono.nl, Bono.de, Bono.dk & Bono.shop om zo de winstgevendheid van Bono te vergroten en de afhankelijkheid van Amazon en Bol.com te verminderen.

Hoe dit is aangepakt lees je hieronder.

Oplossing & implementatie

Oplossing & implementatie

Om de uitdagingen aan te pakken en de algemene winstgevendheid van de webshops van Bono te verhogen moesten we ons richten op:

Hoe we het hebben aangepakt

❝Antoine heeft de e-mailmarketing van Bono aanzienlijk verbeterd. We zijn buitengewoon tevreden over zijn prestaties. Ondanks zijn freelancestatus integreert hij naadloos in ons team en is hij een snelle leerling.

Als je op zoek bent naar een gedisciplineerd en hardwerkend individu die jouw e-mailmarketing en e-mailflows kan optimaliseren, dan is Antoine de aangewezen persoon voor deze taak.❞
Justin
Justin Regterschot
Directeur en eigenaar van Bono

Email Designs

Deze case study van Bono heeft indrukwekkende resultaten laten zien. Door de klantreis in kaart te brengen, een aangepaste pop-up, gerichte welkomstseries en uitgevoerde initiatieven hebben we de omzet van alle Bono-webshops al significant verhoogd. Deze resultaten bevestigen dat een doordachte emailmarketingstrategie een cruciale rol speelt in het stimuleren van de groei en betrokkenheid binnen een webshop.  

Benieuwd naar de winstgevende mogelijkheden van e-mailmarketing voor jouw webshop? Neem vandaag nog contact met ons op en ontdek hoe we samen aan de slag kunnen gaan om jouw webshop naar nieuwe hoogten te tillen. 

Meer halen uit je e-mailmarketing?
Plan een strategiegesprek in

Meer halen uit je email marketing?
Plan een strategiegesprek in

Aan het einde van dit gesprek weet je welke concrete stappen je kunt nemen
om je webshop op te schalen met e-mailmarketing.

Plan een strategiegesprek